Teorie zaproponowane przez Zygmunta Freuda podkreślił znaczenie wydarzeń z dzieciństwa i doświadczeń, ale niemal wyłącznie skupiła się na zaburzenia psychiczne raczej normalnego funkcjonowania.
Według Freuda, rozwoju dziecka jest opisany jako seria "psychoseksualnych etapach. W "Trzech esejów na temat seksualności" (1915), Freud przedstawił te etapy jak oralny, analny, falliczny, opóźnienia i narządów płciowych. Każdy etap polega na zaspokojenie pragnienia libidinalnym i może później odgrywać rolę w dorosłej osobowości. Jeśli dziecko nie może pomyślnie ukończyć etap, Freud sugerował, że on lub ona rozwijać utrwalenie które później wpływania dorosłych osobowość i zachowanie. Dowiedz się więcej w tym artykule na etapach Freuda rozwoju psychoseksualnego.
Erik Erikson
Erik Erikson teoretyk również zaproponował teorię stadium rozwoju, ale jego teoria objęła ludzkiego wzrostu w całej ludzkiej żywotności. Erikson uważał, że każdy etap rozwoju skupiła się na przezwyciężenie konfliktu. Na przykład, główny konflikt w okresie dojrzewania wiąże się ustanowienie poczucie osobistej tożsamości. Sukces lub porażka w radzeniu sobie z konfliktami na każdym etapie mogą mieć wpływ na ogólne funkcjonowanie. Podczas młodzieży etapie, na przykład, brak opracowania do wyników tożsamości w błąd ról. Dowiedz się więcej o tej teorii w tym artykule na etapach Erikson jest z rozwoju psychospołecznego.
Poznawcze teorie rozwoju dzieci
Teoretyk Jean Piaget sugerują, że dzieci myślą inaczej niż dorośli i zaproponował teorię sceniczną rozwoju poznawczego. Był pierwszym, aby pamiętać, że dzieci odgrywają aktywną rolę w uzyskaniu wiedzy o świecie. Według jego teorii, dzieci mogą być traktowane jako "małych naukowców", którzy aktywnie budują swoją wiedzę i rozumienie świata. Dowiedz się więcej w tym artykule na etapach Piageta o rozwoju poznawczego.
Teorie behawioralne Rozwoju Dziecka
Według Freuda, rozwoju dziecka jest opisany jako seria "psychoseksualnych etapach. W "Trzech esejów na temat seksualności" (1915), Freud przedstawił te etapy jak oralny, analny, falliczny, opóźnienia i narządów płciowych. Każdy etap polega na zaspokojenie pragnienia libidinalnym i może później odgrywać rolę w dorosłej osobowości. Jeśli dziecko nie może pomyślnie ukończyć etap, Freud sugerował, że on lub ona rozwijać utrwalenie które później wpływania dorosłych osobowość i zachowanie. Dowiedz się więcej w tym artykule na etapach Freuda rozwoju psychoseksualnego.
Erik Erikson
Erik Erikson teoretyk również zaproponował teorię stadium rozwoju, ale jego teoria objęła ludzkiego wzrostu w całej ludzkiej żywotności. Erikson uważał, że każdy etap rozwoju skupiła się na przezwyciężenie konfliktu. Na przykład, główny konflikt w okresie dojrzewania wiąże się ustanowienie poczucie osobistej tożsamości. Sukces lub porażka w radzeniu sobie z konfliktami na każdym etapie mogą mieć wpływ na ogólne funkcjonowanie. Podczas młodzieży etapie, na przykład, brak opracowania do wyników tożsamości w błąd ról. Dowiedz się więcej o tej teorii w tym artykule na etapach Erikson jest z rozwoju psychospołecznego.
Poznawcze teorie rozwoju dzieci
Teoretyk Jean Piaget sugerują, że dzieci myślą inaczej niż dorośli i zaproponował teorię sceniczną rozwoju poznawczego. Był pierwszym, aby pamiętać, że dzieci odgrywają aktywną rolę w uzyskaniu wiedzy o świecie. Według jego teorii, dzieci mogą być traktowane jako "małych naukowców", którzy aktywnie budują swoją wiedzę i rozumienie świata. Dowiedz się więcej w tym artykule na etapach Piageta o rozwoju poznawczego.
Teorie behawioralne Rozwoju Dziecka